Betala smidigare
Det är ingen hemlighet att renovering och förnyelse av hemmet kostar pengar. Hos Bygghemma har du som kund möjlighet att jämna ut kostnaderna för dina köp – räntefritt.
Av Alexander Ljung • 2023-11-30
– Fördelen med dela upp och jämna ut betalningen är att du kan köpa fler varor, och varor med högre kvalitet, direkt när du behöver dem, säger Mats Wickström på Svea Ekonomi.
Svea Ekonomi är ett privatägt kreditmarknadsbolag med över 30 års erfarenhet av finansiella tjänster. SveaWebPay heter den del av företaget som främst erbjuder betalningslösningar åt e-handelsföretag, och 2012 inleddes samarbetet med Bygghemma.
– Våra huvudbetaltjänster är fakturor, delbetalning, kort och direktbank, berättar Mats som var med och utvecklade tjänsten för sju år sedan.
– En klar fördel med att välja faktura eller delbetalning är att de båda är en efterskottsbetalning, du får alltså alltid hem dina varor innan du betalar. Du vet att de är hela och att det motsvarar det du förväntat dig.
För kundens trygghet
Genom Svea Ekonomi erbjuder Bygghemma sina kunder säkra finansiella tjänster. Företaget jobbar under finansinspektionen som ställer väldigt höga krav när det kommer till butikerna de väljer att samarbeta med.
– Vi vet att butikerna är seriösa och kontrollerar alltid de vi jobbar med innan samarbetet inleds. Vi måste känna vår kund så att vi kan lämna garantier till konsumenterna. Konsumenterna kan känna sig trygga i att butiken är seriös när de handlar genom Svea Ekonomi, understryker Mats.
Man erbjuder fler olika lösningar som bland annat innefattar räntefri delbetalning från 3 upp till 36 månader, och kampanjer där du betalar först tre månader efter ditt köp. Båda dessa lösningar är räntefria, något som Svea Ekonomi och Bygghemma kommit överens om tillsammans.
– Vi jobbar tätt ihop med våra kunder och utvecklar vårt samarbete för att konsumenterna i slutändan ska få en bättre service. Det handlar om att de ska känna sig trygga och säkra med sitt köp hos Bygghemma, de ska egentligen inte märka av betaltjänsterna. Det är kvaliteten på varorna och servicen de får som är det viktiga, och vi försöker vara en del i det.